Recorreguts

Informació General

L’itinerari de la cursa parteix del nucli urbà de la població i, seguint un recorregut prèviament marcat, passa pel Castell d’Ulldecona, les pedreres, les antenes, Cap d’Àsens i el conjunt de l’Ermita de la Pietat i les pintures rupestres, per tornar cap a la mateixa població, amb un total de 22,4 km i 883m de desnivell positiu, per als que la vulguin realitzar corrents i de 12,5km i 408m de desnivell positiu, per als qui decideixin de realitzar la marxa popular, sigui caminant o corrent. La marxa popular no serà competitiva.

Aquesta prova va adreçada a tota aquella gent que vulgui gaudir de la natura i el paisatge característic de l’entorn d’Ulldecona. Com hem dit anteriorment els participants poden escollir la intensitat amb què faran el recorregut, d’aquesta manera la prova no tanca les portes a ningú. Hi poden participar des de corredors professionals de muntanya fins a famílies, passant per adolescents, gent de la tercera edat, etc. l’únic requisit és tenir ganes de moure’s i gaudir de l’entorn.

Els participants no necessiten cap mena de material específic, n’hi ha prou amb l’habitual per a realitzar esport a la muntanya i el sentit comú. L’hora de sortida serà a les 9:00h del matí, els participants hauran d’estar una hora abans per a la recollida i dorsals i el briefing previ a la sortida.Durant el recorregut hi haurà cinc avituallaments, sòlids i líquids per a la Cursa i 3 per a la Marxa.

Descripció del recorregut

La cursa comença al Recinte Poliesportiu d’Ulldecona, puja per la carretera de la Roja, per dirigir-se a la base del Castell pel camí de la séquia. Després del primer tram d’asfalt, deixem el camí de la séquia per anar a buscar la sendera fins al Castell. Aquí tant la cursa com la marxa segueixen el mateix recorregut i cotemplen el primer gran monument del recorregut, el Castell Medieval, en travessen les muralles i tenen el plaer de trepitjar el primer emplaçament de la Vila d’Ulldecona.

Després d’aquest viatge a través del temps (el primer però no l’últim), tots dos recorreguts segueixen junts pel camí del Castell fins a trobar el PR-C 94 moment en que es separen. La Cursa de seguida voreja un petit turó i va a buscar un bosquet, amagat, del que surt breument per trobar-ne un altre, fer una petita baixada i trobar una altra vegada el PR-C 94 però en sentit invers a l’anterior. Es puja direcció al Castell per desviar-se a l’esquerra direcció a la carretera a Les Moles. Per la seua banda, la marxa allarga una mica la volta inicial, seguint una entretinguda sendera al Sud del Castell. Una curta pujada ens tornarà a ajuntar al recorregut de la Cursa, que seguirem pels bosquets i de tornada cap a la pedrera abandonada de Les Moles. Creuarem la carretera per un pas subterrani i seguirem per camins i senders direcció al Tossal Gros.

Aquest camí ens portarà a la segona pujada del dia, l’Asclaburros, que farem pel mig d’un barranc molt tancat. Arribant dalt del barranc seguirem recte per evitar allargar la volta i seguim un sender que torna a trobar una altra vegada el PR, que va pujant suaument fins a arribar gairebé fins les antenes de Lo Molló, de 379,6 mts.

Aquí s’acaba l’aventura de la Marxa, que emprén ja el camí de tornada directe a l’arribada, amb bones vistes i la comoditat de saber que ja no queda cap més pujada. La cursa, continua seguint el PR-C 94, i es dirigieix a la carretera de Godall. La Cursa després de les antenes encadena una forta baixada amb una pujadeta, per seguir baixant direcció a les Oliveres Mil·lenàries de l’Arion, que la Família Porta ens segueix permetent admirar recorrent les finques que ja es conreaven en l’època dels romans i seguint camins amb milers d’anys d’història. Des d’aquí, els participants de la cursa pujaran una altra vegada fins la pista del Tossal Gros, per creuar la carretera de Godall pel coll i anar a buscar l’antic camí de Godall.

Aquí els espera una curta baixada seguida d’una remuntada i un ràpid tram cap a l’Ermita de la Pietat. Com sempre, l’Ermita ens obre les portes de la prehistòria, de les Pintures Rupestres dels Abrics Ermites, un testimoni increïble que els nostres avantpassats van deixar-nos pintats a les parets dels seus temples. Els corredors i corredores pujaran vertiginosament cap al Tossal Redó i la Cresta de la Serra de Godall, per baixar per la Directa i afrontar l’última pujada del dia, la de la Cova de les Bruixes. Ens espera un terreny tècnic i unes bones vistes sobre Ulldecona, que ja ens espera amb els braços oberts. Un curt tram urbà ens deixarà a la Plaça de l’Esglèsia, que repeteix com a lloc d’arribada com l’any passat.